Впродовж останніх шести років НЛТУ України співпрацює з Технічним університетом м. Зволена (Словаччина) за програмою академічних обмінів Еразмус+. Технічний університет м. Зволена за освітньо-науковим профілем є подібним до НЛТУ України та готує фахівців у галузях лісового господарства, деревообробки та інженерії.
Студенти-лісотехніки мають можливість навчатись один-два семестри в партнерському університеті за програмою Еразмус+ з можливістю перезарахування результатів навчання після повернення до рідного університету.
Цієї осені двоє студенток ННІ ІМАКІТ Надія Ганчар та Яна Мішіна навчаються в Технічному університеті Зволена.
Відповіді студенток на найпоширеніші питання щодо навчання за програмою Еразмус+ – у цьому матеріалі.
1) Як ви отримали стипендію Еразмус+ ?
Надія Ганчар: «У чаті студентів отримала повідомлення, що є відкритим Еразмус+ конкурс на навчання в Університеті Зволена, вирішила спробувати. Головними критеріями відбору було навчатися на денній формі навчання і скласти іспит з англійської мови. Опісля була онлайн-співбесіда в нашому університеті – загальні питання по спеціальності. Я успішно її пройшла, і наш університет скерував мене на навчання до Університету м. Зволена. Одразу по приїзду до Зволена я підписала грантову угоду та отримала гроші в бухгалтерії. Все було не так складно, як могло здаватися спочатку».
Іспанія завжди захоплювала мене своєю культурою і звичаями, тому коли я дізнався про конкурс на здобуття стипендій для навчання в Університеті Вальядоліду за програмою Еразмус+, вирішив прийняти участь у ньому і був зарахований на одну з програм навчання цього Університету.
Вальядолід – невелике місто, розташоване на північ від Мадриду. Мою увагу привернула неперевершена архітектура міста, яка вказує на те, що воно старовинне та з багатою історією. Незважаючи на епідеміологічну ситуацію, життя в місті вирує, і навіть ввечері молодь активно відпочиває з дотриманням всіх карантинних норм.
Інтеграція в європейське і світове освітнє і наукове середовище сприяє підвищенню кваліфікації науково-педагогічних працівників. Стратегія інтернаціоналізації є невід’ємною складовою загальної стратегії розвитку Національного лісотехнічного університету України (UNFU) та інструментом забезпечення його конкурентоздатності в національному та міжнародному освітньому й науковому просторі. Тому обмін науковою інформацією та педагогічним досвідом із науково-педагогічними працівниками зарубіжних університетів є надзвичайно корисним.
З великим задоволенням та ентузіазмом я отримала двомісячну стипендію Служби академічних обмінів Німеччини (DAAD) для науково-дослідного стажування в Університеті сталого розвитку міста Еберсвальде (HNEE).
Моє перебування було заплановано на березень-квітень 2020 року. Прибувши на факультет лісу та довкілля HNEE і облаштувавшись на робочому місці, почалася організаційна робота щодо втілення в життя робочого плану. Для здійснення запланованих візитів, зустрічей з експертами та інших організаційних моментів потрібно регулярно багато спілкуватися і відправляти кореспонденції електронною поштою.
У другий тиждень березня мною прийнято участь у воркшопі “Вступ до аналізу річних кілець дерев за допомогою статистичного програмного забезпечення R: від збору даних до оцінки” (професори Гуеріке і Шрьодер, кандидат наук Кьорнер). Для мене, як еколога є цікавим спостерігати за нерівномірністю розвитку різних видів дерев під час впливу певних факторів навколишнього середовища, зокрема, перепадів температур під час зміни сезонів року (рис. 1-4).
Рис. 1. Дублювання інформації зі сканера на монітор (чітко видно судини)
В Еберсвальде, як і у всій Німеччині, з початку травня ввели правило, що в магазинах чи в громадському транспорті всі зобов‘язані носити маски. Дистанційне навчання відбувається по-різному: деякі викладачі проводять лекції онлайн за допомогою різноманітних додатків для онлайн зустрічей (Zoom, BBB, Go to Meeting, та інші), а деякі поширюють навчальний матеріал для самостійного опрацювання за допомогою університетської платформи „EMMA+”.
Для прикладу на лекції з бізнес-англійської студенти отримують кожного тижня завдання і опрацьовують їх самостійно. По закінченню, щось надсилається на перевірку викладачу, щось перевіряється власноруч. Лекції з Environmental Management, Reporting and Certification відбувалися в Go To Meeting. Предмет був у нас впродовж тижня, тепер ми маємо місяць на самостійну роботу, а потім продовжимо.
Весняний семестр 2019-2020 н.р. суттєво запам’ятається студентам, викладачам та всім працівникам закладів освіти. В умовах карантину доводиться адаптуватися до дистанційного навчання та роботи.
8 студентів, які перебувають за програмами обміну закордоном, також навчаються дистанційно. Ми попросили їх поділитись враженнями від навчання в умовах карантину та розповісти, які обмежувальні заходи застосовуються у містах перебування.
Юрій Бичук, студент гр. ДТ-41, перебуває на навчанні в Університеті прикладних наук Циттау (Німеччина)
«Перший тиждень омріяного навчання в Університеті прикладних наук Циттау (Саксонія, Німеччина) мені пощастило провести ще в нормальному режимі. Цього часу вистачило, щоб познайомитися з групою, деякими викладачами та вирішити більшість організаційних питань. Неймовірно насичений враженнями і новинами тиждень завершився неочікуваною звісткою про закриття університету на карантин. Вже станом на понеділок більша частина студентів покинула невеличке містечко, залишивши його напівпорожнім до кінця семестру. Та попри невтішні прогнози, навчання й далі проходить повноцінно. В мене та більшості одногрупників відчуття депресії і нудьги глибоко ховаються за горою завдань для самостійного опрацювання та щільним графіком групових занять і лекцій. Викладачі досить організовано розробили плани навчання відповідно до умов, які виникли. Лекційні матеріали ми отримуємо у формі презентацій з коментарями та онлайн-конференцій в Skype та Youtube. Для групових занять зв’язуємось з іншими студентами по Skype. Також регулярно надаються онлайн-консультації.
Весняний семестр 2019-2020 н.р. суттєво запам’ятається студентам, викладачам та всім працівникам закладів освіти. В умовах карантину доводиться адаптуватися до дистанційного навчання та роботи.
8 студентів, які перебувають за програмами обміну закордоном, також навчаються дистанційно. Ми попросили їх поділитись враженнями від навчання в умовах карантину та розповісти, які обмежувальні заходи застосовуються у містах перебування.
Діана Семенова, студентка гр. МО-41, перебуває на навчанні в Університеті Вальядоліду (Іспанія):
«Привіт! Я студентка 4 курсу, моя спеціальність «Менеджмент» («Менеджмент організацій та адміністрування»). Я мріяла поїхати вчитись за кордон з того часу, як вступила на навчання в університет, але постійно вагалась. Все ж, я вирішила прийняти участь в конкурсному відборі для отримання стипендії та навчання в Іспанії. Мене було обрано для навчання в Університеті Вальядоліду на курсі «International semester program in commerce». Я подала всі необхідні документи, підвищила свій рівень знань з англійської мови і поїхала вчитись в Іспанію на осінній семестр.
Навчаюсь в чудовому містечку Вальядолід. Заняття проходили в комфортних аудиторіях. Група моя складалась зі студентів з багатьох країн. Усі вони дружелюбні, щирі та добрі. З ними цікаво було спілкуватись та навчатись разом. Викладачі завжди відкриті для запитань та допомоги, інформацію доносили просто та зрозуміло.
Німеччина завжди займала особливе місце серед країн, котрі я хотів відвідати. Моє рішення було однозначним про участь у конкурсі на проходження академічної мобільності за програмою Еразмус+ в Університеті сталого розвитку міста Еберсвальде.
Серед програм для бакалаврів приймаючим університетом було запропоновано англомовну програму “International Forest Ecosystem Management”. Навчальні дисципліни, були цікавими та мали міждисциплінарне наповнення, що чудово доповнили мої набуті теоретичні та практичні знання та вміння за освітньою програмою “Лісова інженерія” спеціальності “Лісове господарство”. Після отримання позитивного результату участі у конкурсі, я із задоволенням почав готуватися до мобільності.
Еберсвальде – це невеличке містечко, що розташоване на півночі від Берліна. Мої перші враження від місця, де я збирався провести наступні півроку були дуже позитивні. Проживання було організовано в комфортному гуртожитку, що знаходився в тихому районі міста, недалеко від університету. У перші дні я познайомився з академічними координаторами мобільності і працівниками міжнародного офісу, що був спеціально організований для міжнародних студентів.
Протягом семестру, я навчався у цікавому колективі німецьких студентів, котрі показували щиру відкритість в спілкуванні та активну зацікавленість у навчанні під час лекцій та практичних занять, що давало додаткові стимули для роботи разом. Також, я отримав багато позитивних вражень від знайомства з студентами багатьох куточків світу, зокрема Франції, Австрії, Італії, Польщі, Індії, Бангладешу, Тайваню, США та Бразилії.
Коли в мене був вільний час, я з великим захопленням подорожував і відвідав такі чарівні міста, як Берлін, Штральзунд, Лейпциг та Ганновер, від котрих я отримав найприємніші враження.
Хотів би виразити найщирішу подяку усім, хто відповідав за організацію моєї мобільності. Особливо хочу подякувати співробітникам міжнародного відділу НЛТУ та завідувачу кафедри ЛПВЛД Бакаю Борису Ярославовичу, за активну підтримку та допомогу.
Я рекомендую усім студентам приймати участь у мобільності та відвідати Університет сталого розвитку міста Еберсвальде. Кожен студент, який планує дану мобільність може бути впевнений, що він отримає найкращий досвід та проведе дивовижний час в дуже дружньому колективі протягом семестру!
Горзов Станіслав,
студент групи ЛІ-41
В рамках міжнародної академічної мобільності за програмою Еразмус+ (напрям КА1) та за результатами конкурсного відбору, проведеного спільно НЛТУ України та EUSD, у період з 10 по 24 листопада 2019 року завідувач кафедри іноземних мов доц. Ванівська О. М. та старший викладач кафедри іноземних мов Преснер Р. Б. перебували на стажуванні в Університеті сталого розвитку м. Еберсвальде (Німеччина).
Метою стажування було:
- ознайомлення з організацією навчального процесу в Університеті сталого розвитку м. Еберсвальде;
- вивчення досвіду викладання дисципліни «Ділова іноземна мова» з метою впровадження отриманих знань та навичок у практику викладання в НЛТУ України;
- оновлення та удосконалення теоретичних і практичних знань з методики викладання іноземних мов;
- ознайомлення з працями провідних фахівців Мовного центру Університету сталого розвитку м. Еберсвальде;
- удосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення й розширення професійних знань, умінь і навичок;
- розширення контактів з науково-педагогічними працівниками Університету сталого розвитку м. Еберсвальде для майбутньої співпраці.
Четвертий рік поспіль студенти НЛТУ України мають можливість навчатись за програмою Еразмус+ у європейських університетах-партнерах. У цьому семестрі 4 лісотехніків перебувають на навчанні в Університеті сталого розвитку м. Еберсвальде (Німеччина) та в Університеті Вальядоліду (Іспанія).
Ми попросили їх поділитись враженнями від процесу їх навчання.
Колісник Богдан, Лісове господарство, 5 курс, перебуває в Університеті сталого розвитку м. Еберсвальде (Німеччина)
«Університет сталого розвитку м. Еберсвальде зустрів нас дружньою та привітною атмосферою. Перші тижні були присвячені знайомству із структурою навчання, соціальним життям та колоритом Німеччини, тому вони промайнули непомітно і прийшов час для справжнього навчання.
Перше, що відразу помічаєш - свобода дій та свобода вибору. Ти сам обираєш які додаткові курси відвідувати та як розпланувати свій день. Ця свобода також виражається в поведінці студентів протягом заняття. Цілком нормально під час пари вийти за кавою, або смакувати шоколадку.
Друге, що впадає у вічі - усе навколо стимулює тебе до самонавчання та самовдосконалення. Зручні бібліотеки, комп’ютерні зали, кімнати для роботи в групах та відпочинку роблять твоє навчання в після лекційний час невимушеним та легким.
Іноземців в університеті сталого розвитку завжди було багато, не виключенням є і мій напрям навчання (FST ( forestry systems transformation)). Близько 70% студентів в групі - іноземці , з усіх куточків земної кулі. Така інтернаціональна структура дає можливість розширити світогляд та перейняти міжнародний досвід.
Під час навчання чи здачі іспиту немає ніяких особливих вимог до студентів з інших країн, проте і на «поблажки» чекати не варто.
Також особливістю цієї навчальної програми є робота в усталених групах (20-25 людей), що для Німеччини є доволі нетиповим. Особисто для мене це дало можливість швидше знайти друзів та знайомих.
Якщо коротко підсумувати початок навчання, то я можу сказати, що цілковито задоволений, та сподіваюся що подальше навчання буде таким ж цікавим та корисним.»
В рамках академічної мобільності за програмою Еразмус+ (напрям КА1) та за результатами конкурсного відбору, проведеного спільно НЛТУ України і UVa, у період з 7 по 11 жовтня 2019 року асистент кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності Юрків Надія Миколаївна проходила стажування в Університеті Вальядоліду (Іспанія).
Метою стажування було:
- • ознайомлення з організацією навчального процесу в університеті Вальядоліду;
- • обговорення навчальних програм і планів підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю “Менеджмент”;
- • вивчення досвіду та нових методик викладання дисциплін з метою підвищення якості освіти;
- • збір наукової літератури та ознайомлення з працями провідних фахівців Університету м. Вальядолід для вдосконалення курсу дисциплін “Міжнародний маркетинг” і “Економіка підприємства”;
- • розширення мережі контактів з науково-педагогічними працівниками університету м. Вальядолід для майбутньої співпраці;
- • покращення знання англійської мови.
Детальніше про Університет Вальядоліду (UVa ) можна почитати на сайті університету: http://departamentos.uva.es/orgEmpresasComercializacion/
Стажування відбувалося на факультеті організації бізнесу, маркетингу та маркетингових досліджень. Координатором стажування був професор даного факультету, проректор з міжнародних зв’язків Бенжамін Пенас Мояно (Benjamin Peñas Moyano).
Під час стажування асистент Юрків Н.М. ознайомилася з організацією навчального процесу в Університеті м. Вальядолід, відвідала лекції професора Бенжаміна Пенас Мояно для студентів бакалаврського курсу, а також ознайомилася з методикою викладання економічних дисциплін на факультеті організації бізнесу, маркетингу та маркетингових досліджень.
Мене звати Тарас Челепіс, хочу поділитися з вами тим як я провів другий семестр навчання на маґістратурі у НЛТУУ. Завдяки активним контактам міжнародного відділу із партнерськими університетами, активній підтримці профільної кафедри я успішно пройшов конкурс та отримав ґрант на піврічне навчання в рамках маґістратури в університеті міста Вальядолід.
Завдяки гуманітарним програмам ЄС молодь з цілого світу отримує можливість обмінів та навчальних подорожей, під час навчання у Іспанії я зустрів людей із приблизно сорока країн, і це, до того ж було у доволі невеликому, хоча дуже затишному містечку Паленсія, у якому знаходився наш, лісівничий кампус. Тому тут, принагідно хочу висловити вдячність платникам податків ЄС, завдяки яким програми на кшталт «Еразмусу» існують на наближають один до одного Україну, Іспанію, В’єтнам, Ніґерію, Коста-Рику та інші країни.
Зима в Іспанії чудова, снігу я не бачив жодного разу. Після приїзду нам надали допомогу призначені кожному студенту-іноземцю ментори, тож ми оперативно оформили банківські картки для отримання стипендії, студентські квитки, логін і пароль від університетської системи moodle та інше. Усі іноземні студенти на терені усієї Паленсії проживали у орендованих кімнатах у квартирах. Так було і зі мною. Квартира у якій жив розташовувалась у 50 метрах від університету, моїми співмешканцями були двоє іспанців.
Навчання було дуже високого рівня, за що я дуже вдячний, а процес подачі навчального матеріалу був дуже живий, жвавий, інтерактивний, із частими роботами «у полі», що природно для лісівничої спеціальності. Я з великим інтересом пізнавав можливості застосування наук про дані у процесі управління, дослідження процесів у лісовій галузі. Особливо сподобалися виїзди у формі кількаденної літньої школи у передгір’ї Кантабрійських гір, так званий «лісовий практикум» де ми займалися різними завданнями з інвентаризації лісу, оцінкою ризику лісових пожеж, спостерігали за птахами…
Завдяки Іспанії я отримав не лише знання, навички, але й зустрів чудових людей, з якими дуже хотів би перетнутися ще, позаяк окрім навчального процесу у студента в Іспанії є багато можливостей для дозвілля, Іспанія це країна де люди цінують і святкують життя.
Тож моя вам порада, не зволікайте і не сумнівайтесь, а обов’язково візьміть участь у конкурсі на участь у програмі «Еразмус», це унікальний і незабутній досвід.
Дуже давно в мене появилися мрія про візит закордон для навчання, тому протягом тривалого часу я приділяв сили для покращення англійської мови. В момент, коли я дізнався про мобільність Еразмус + в Іспанію, я вирішив перевірити свої сили та можливості.
На той момент, я був на початку 3 курсу бакалаврської програми “Лісове господарство”, за спеціальністю “Лісова інженерія” тому моїм вибором стала програма “International Semester in Forestry”, що була запропонована кампусом Паленсії, що входить в склад університету Валядоліду.
Протягом листопаду, почалась підготовка до мобільності, з проходженням іспиту з англійської мови, заповнення потрібних документів та прийняті участі у конкурсі з підготовленою презентацією на вільну тему. Звісно, було багато хвилювань, адже це була перша спроба такій справі, де я підняв планку вимог і знань для себе.
Проте все змінилося, коли я дізнався що конкурс пройдений успішно і у грудні я отримав офіційне підтвердження з Іспанії, що я був обраний для участі у мобільності. Після цього мене охопили щирий захват та радість, адже моя мрія почала здійснюватися!